30 Temmuz 2013

Ne okudum..

Kitabın konusunu okuyunca tam benlik dedim. Fakat anladığım tarzda olmadığını okumaya başladığım anda anladım. Konu olarak günlük rutin harcamalardan nasıl kurtuluruz. Aslında hiç farkında olmadan bir sürü şeye para veriyoruz falan diyordu. Bende düşündüm evet işe giderken,iş yerinde,hafta sonu farkında olmadan yada şunu aldım demeden bir bakıyoruz ne kadar para harcamışız. Çoğumuz için böyledir. Hatta bazen tüh bari bir şeyler alsaydım kullanırdım diyoruz. Fakat bu kitap hiç para harcamadan yaşanabileceğini kanıtlamak için 1 yıllık bir projeye imza atan bir gencin nasıl başardığının hikayesi. Evet başarmış ama çelişkilerle dolu geldi bana. Evet bedava karavan buluyor,tuvaletini bile doğaya yapıyor, yemeklerini artıklardan topluyor,bisiklete biniyor,ekmeğini kendi yapıyor vs. ama biryandan da birilerinden bir şeyler istiyor. Zaten kendi de diyor bu ne derece doğru bilmiyorum diye. Kısacası okuduğum iyi oldu.Dünyada bir yerlerde bir insan böyle bir konuya el atmış,çabalamış. Fakat bana bir faydası olmadı tabi. Çünkü sizde yapabilirsiniz dediği hiçbir şey uymuyor.Ailesini görmeye giderken mesela otostop yapıyor.Kaçımız sağ salim bu şekilde yaşayabiliriz:)

Sevgiler..

Hiç yorum yok: